Fanklub ŠAKAL PATRIOTS představil nový název a logo

Zveřejněno 19.10.2016 | mk
Ž Ď Á R   N A D   S Á Z A V O U – SKLH Žďár nad Sázavou přišel s novou sezónou s řadou novinek a pozadu nezůstali ani jeho fanoušci. Fanklub si zvolil nové vedení a začal pracovat na nové struktuře, zlepšení komunikace a vlastním zviditelnění. Jeho součástí je také název fanklubu a logo. A že fanklub letos funguje o poznání lépe, je vidět od prvních zápasů i na tribunách stadionu.

Na všechny novinky a změny v SKLH reagoval také fanklub. Nejprve si jeho členové zvolili nové vedení, které má za cíl být více akční, zlepšit organizační činnost a lépe komunikovat jak směrem k vedení klubu, tak směrem k veřejnosti. Do čela fanklubu byli zvoleni Jan Novotný, Tomáš Novotný a Michal Štol.

Následným krokem byla snaha jasně fanklub a jeho činnost identifikovat. Na základě toho byl zvolen vlastní název fanklubu, který je poměrně provokativní, pro někoho možná i kontroverzní, ale rozhodně velmi originální a vtipný. Fanklub žďárských Plamenů tak začal vystupovat pod názvem ŠAKAL PATRIOTS.

Jak došlo k tomu, že si fanklub zvolil název, který vychází z výrazu, jenž byl dříve vnímán spíš jako nadávka? To nám vysvětlil jeden z představitelů žďárského fanklubu Michal Štol: „Hledali jsme něco, co Žďár a hokej dlouhodobě spojuje a zároveň trochu provokuje. Chtěli jsme ukázat, že jsme tak nějak nad věcí. Šakalov patřilo k posměšným pokřikům soupeřů a tak jsme to otočili a udělali si z toho legraci, protože sport je koneckonců hlavně zábava a pokusili jsme se z toho udělat spíš přednost. Vždyť šakal je chytrá, rychlá a obratná šelma, takže nějaké posměšné vnímání rozhodně není na místě.“

Druhou část názvu tvoří „Patriots“, což však nijak nesouvisí s americkým raketovým systémem, ale pochopitelně vyjadřuje vztah žďárských fanoušků ke svému městu a klubu. „Těch návrhů bylo víc, od standardního fanklub, přes, Žďáráci, patrioti atd. Nakonec se ale usneslo, že chceme vyjádřit náš žďárský patriotismus a to že jsme tady doma a zvolili jsme anglický výraz Patriots,“ vysvětluje Michal Štol, který má na starosti právě komunikaci navenek, sociální sítě a média.

Názvem to ale nekončilo, nový název bylo potřeba ilustrovat a zviditelnit, k čemuž slouží logo fanklubu. Na něm pochopitelně nechybí šakal, ale ani plameny. „To logo prošlo nějakým vývojem, bylo tvořeno z několika návrhů, různě se upravovalo, doplňovalo a tak. Nakonec mu dala finální podobu grafička Marla. V logu jsou použity jako stěžejní klubové barvy červená a bílá a nechybí ani nově používaná doplňková černá, je v něm umístěn motiv plamenů a samozřejmě dominantní je vlastní šakal. Je to zpracováno co možná nejjednodušeji, abychom to mohli používat k dalším aktivitám, na chorea a podobně,“ říká Štol o novém logu.

Ovšem fanklub pracuje nejen na nové image, ale hlavně se věnuje té hlavní běžné činnosti. Stále se mu hlásí noví členové a divák na stadionu si nemohl nevšimnout, že je to znát i na samotné atmosféře. Kotel fandí celý zápas a podporuje svůj tým i v těch nejtěžších okamžicích, tak jak má ve svém sloganu „Hrdí když se vítězí, věrní když se nedaří“. Všimli si toho i hráči, kteří si pochvalují skvělou atmosféru a podporu nejen na Bouchalkách, ale i na stadionech soupeřů. Například Lukáš Bureš po dramatickém zápase v Jindřichově Hradci nešetřil chválou: „Chtěl bych poděkovat fanouškům, kteří za náma přijeli, protože byli fantastičtí! Nezabalili to a vydrželi i za toho nepříznivého stavu až do vítězného konce.“

Podobně se vyjadřuje i trenér Plamenů Michal Konečný: „Ta atmosféra je tady skvělá, fandí se od začátku do konce, to je něco, co jsem v Břeclavi nezažil a neskutečně nám to všem pomáhá a moc si to užíváme. Fanoušci nás ohromně podrželi v tom ne úplně vydařeném začátku sezóny, kdy fandili třeba i při tom zpackaném zápase s Pelhřimovem a toho si hodně cením. Já a všichni se mnou, teď uděláme všechno proto, abychom jim to vrátili a přinesli všem, ale speciálně těmto skutečným fanouškům, co nejvíce radosti. Zdá se, že to začíná fungovat, hra se stále zlepšuje a snad to bude jen lepší a lepší a budou i naši příznivci spokojení.“

Fanklub ŠAKAL PATRIOTS však rozhodně není nějaká uzavřená skupina lidí, jak říká jeden z „šéfů“ Michal Štol: „Naopak, působí v něm lidé různého věku, pohlaví, vzdělání i povolání. Proto každý, kdo bude chtít zvýšit sílu fanklubu svým členstvím, má dveře mezi nás otevřené.“ Jedinou podmínkou je zaplacení členského příspěvku 100,- Kč na sezónu a očekává se aktivní přístup při vlastním fandění, účast na výjezdech, pomoc při organizování akcí, přípravě choreí apod. Na druhou stranu získá každý člen kartu, na základě které má slevu na vstupné na domácí zápasy (30,-), přednostní místo ve výjezdech na zápasy a časem možná i další výhody.

Michal Štol nám také prozradil, co fanklub pro své členy, ale i pro ostatní příznivce a návštěvníky zápasů chystá: „V nejbližší době se oblékneme do nových triček s naším novým logem, což sice nikdo moc neuvidí, protože už je zima, ale třeba v hospodě… (smích) a uvažujeme také o mikinách. Jinak připravujeme nějakou větší dlouhou plachtu, chystáme vlajky o velikosti zhruba 90 x 60 centimetrů, ale určitě toho bude postupně víc. Důležitou částí práce je organizace výjezdů na zápasy k soupeřům, kterých díky novému modelu soutěže bude letos určitě víc. Hlavně pak na takové zápasy jako do Havlíčkova Brodu, Kolína, Pelhřimova, Tábora. Vše se ale bude odvíjet od zájmu, neděláme to jen pro naše členy, ale uvítáme, když s námi pojedou i ostatní, protože čím víc lidí jede, tím je to jednak levnější a hlavně je to větší síla, víc podpoříme mančaft a všichni si to víc užijeme. Teď zrovna organizujme zájezd příští středu do Moravských Budějovic a vypadá to, že naplníme mikrobus.“

Na závěr dodáme, že členem fanklubu „ŠAKAL PATRIOTS“ se může stát kdokoli a každý je do něj zván. Čím bude větší a početnější, tím bude silnější a bude lépe plnit svoji roli, což je samozřejmě hlavně podpora týmu při zápasech, ale také vytváření atmosféry na stadionu, což přiláká více fanoušků a návštěvníků zápasů a ve svém důsledku to zatraktivňuje klub v očích jeho partnerů, zvyšuje mediální pozornost a vylepšuje pozici klubu při jednání s potencionálními sponzory a partnery.

Přihlásit se do fanklubu nebo získat informace lze různými způsoby. Například při domácích zápasech v „kotli“ nebo se obrátit na vedení fanklubu či přes jiné členy mezi kamarády a známými atd. Pravidelné informace lze také získávat na facebookovém profilu Šakal Patriots-fanclub SKLH Ždár nad Sázavou . Kontakty na vedení fanklubu naleznete na našich stránkách www.hokejzr.cz.