Mám rád aktivní fandění, přiznává zástupce partnera klubu YASHICA Michal Šimek

Zveřejněno 18.07.2017 | Redakce
Ž Ď Á R   N A D   S Á Z A V O U - Pokud jste v posledních letech vyjeli na kolo s cyklistickým dresem SKLH Žďár nad Sázavou nebo přes krk hodili šálu a šli fandit, tak vězte že za těmito reklamními a fandícími předměty stojí firma YASHICA. Ředitel jihlavské pobočky Michal Šimek má dlouhodobý vztah ke žďárskému hokeji, i díky tomu před přibližně dvěma lety vznikla silnější spolupráce. Reklamní agentura YASHICA působí na českém trhu již od roku 1992, ačkoliv v začátcích společnost fungovala jako generální zastoupení pro značku japonských fotoaparátů Yashica pro Česko-Slovensko. Jakým způsobem se firma zapojuje do chodu klubu a co všechno nabízí prozradil Michal Šimek, tedy zároveň člen správní rady klubu, a aktivní fanoušek.

Michale, vaše agentura působí na českém trhu již přes dvacet let, jaká je její hlavní náplň a co všechno na trhu nabízí?
My jsme hrdí na to, že jsme největší ryze česká reklamní agentura, zaměstnáváme kolem osmdesáti lidí, během eventové sezony až 120. Abych přiblížil, čím se agentura zabývá, tak naše agentura se rozděluje do sedmi divizí – strategy, advert, online, media, region, events, production. Tyto divize nabízejí kompletní 360 stupňový marketingový servis. I přesto, že pracujeme pro klíčové značky na českém trhu, zakládáme si na osobním přístupu, ať už jde o velkou kampaň nebo lokální byznys.

Kde všude agentura YASHICA působí?
Máme čtyři pobočky po České republice. V Praze, Brně, Jihlavě a Třebíči a také jednu na Slovensku v Bratislavě.

Rozdělení divizí agentury YASHICA

Co YASHICA a Vysočina Fest, jehož pátý ročník nedávno skončil?
Tento festival čerpá z toho, že je v centru Jihlavy, letos byl podruhé za sebou vyprodán. Amfiteátr je samozřejmě hrozně hezký, ale zároveň problematický, protože se nedá nafouknout. V hledáčku organizátorů jsou top české kapely, snaží se to udělat pro rodiny s dětmi. Dle mého se jedná o nejdůležitější kulturní akci na Vysočině. Festival má i charitativní podtext.

Jak vznikla spolupráce mezi agenturou YASHICA a žďárským hokejovým klubem?
Naše agentura se snaží v regionech podpořit sport a kulturu, v Jihlavě je to fotbalový klub FC Vysočina, v Třebíči hokejová Slavia. Mám osobní vztah s místním regionem a s hokejem ve Žďáře, takže se nabízelo to nějak propojit. Díky pozitivnímu pohledu majitelů agentury pány Petra Buriána a Aleše Fialky jsme se rozhodli zapojit do partnerství. Dnes se dá spolupráce kategorizovat jako víceletá a oboustranně přínosná. My jsme s tím, jak se hokej ve Žďáře posunuje spokojení. Jsme rádi, že si cestu na hokej hledá čím dál více lidí a nemohu zapomenout ani na skutečnost, že hokej přitahuje i důležité společnosti, které určují dění ve městě, včetně radnice.

Co Vám prozatimní spolupráce přinesla?
Přináší nám to určité zviditelnění na Žďársku. Ve Žďáře působíme už delší dobu, do žďárského hokeje jsme vstoupili před dvěma lety s dalšími velkými partnery v regionu. Právě pohyb a podílení se na chodu klubu s těmito partnery nás obohacuje a dostává do podvědomí na Žďársku.

Jak se agentura podílí na chodu klubu a čeho všeho si mohou fanoušci všimnout?
S naší produkcí se fanoušci mohou seznámit ve fanshopu. S klubem spolupracujeme na propagačních materiálech, které můžete vidět třeba při play-off ve městě. Loňská sezona byla, co se týče objemu práce větší, protože se agentura podílela na nových dresech, dělal se autobus i další věci, zajišťujeme reklamy na mantinelech. Kromě podpory toho samotného hokeje, spolupracujeme a vymýšlíme a realizujeme spoustu věcí pro fanoušky, dá se říct, že děláme branding klubu.

250
Michal Šimek
| Narozen 13.10.1973 v N.M.n.M.
| Trvalé bydliště Žďár n. S.
| 13 let aktivně hokej za SKLH
| Od roku 2013 ředitel reklamní agentury
Yashica v Jihlavě.
| Dříve působil jako obchodní ředitel
pivovaru Rebel.
| Vztah k SKLH: zástupce partnera klubu,
správní rada klubu, člen vedení fanklubu
Šakal Patriots

Vy nejste jenom partner, ale zároveň člen správní rady a člen fanklubu, jak jste se do této pozice dostal a co obnáší?
Před dvěma lety jsme se ve správní radě bavili o tom, že by chtělo více propojit komunikaci mezi fanklubem, vedením klubu a vlastně i hráči. Hledali jsme styčnou osobu, která zná zázemí vedení klubu a zároveň se pohybuje mezi fanoušky. Mám rád aktivní fandění a jdu radši do kotle, pokud mi to dovolí čas, tak jezdím na výjezdy. Dnes se dá říci, že jsem již plně zapojen do chodu a jsem v širším vedení fanklubu a s klíčovými věcmi pomáhám předsedovi.

Jaké jsou vaše největší zážitky spojené se žďárským hokejem, nejen za dobu co u hokeje působíte jako partner?
Ty zážitky se dělí asi na tři roviny. První věc, když jsem chodil s tátou jako malý kluk na ramenách na hokej a hrála se tu první liga. Stadion má kapacitu 3 500 a byl tu opravdu narvaný stadion. Druhá je samozřejmě z těch aktivních let, kdy jsem tu hrál hokej. Zážitky ze stadionu nebo z turnajů ať už vyhraných nebo i prohraných. Ta komunita, ty kamarádi, které mám na celý život, to se rodilo tady na zimáku. A ta třetí rovina je „manažersko-fanouškovsko-funkcionářská“. Já tady za ty poslední roky vidím, že chlapi, kteří tady ten hokej dělali a vedli, to neměli nikdy jednoduché, ale i přesto, že je to hodně těžké, je tu velký zápal a chuť do toho. Je tady vize a my i v rámci dalších partnerů se snažíme tu vizi naplnit. Vidím, že fanoušci jsou tady lační po hokeji a jsou to nároční fanoušci, ale klub jim to veskrze vrací dobrými výsledky v posledních letech. Nesmím zapomenout ani na fanklub, který prošel poslední dva roky určitým obrozením a dnes je to plnohodnotný partner pro klub a může se na něj kdykoliv obrátit. A to nejen fanděním, ale výpomocí na stadionu nebo i mimo něj, jdeme třeba na brigádu čištění řeky.

Během několika týdnů vypukne následující sezona. Jak ji vidí Michal Šimek ať už z pohledu partnera nebo fanouška?
Klub oznámil příchody zajímavých hráčů a co vím tak se ještě se jedná o 1-2 hráčích. Už z tohoto pohledu se zde skládá silný a možná nejsilnější tým za poslední dekádu. V tomto směru nemůže mít oddíl malé cíle. Jaké? Tak to je otázka spíše na manažera týmu pana Šimona. Za mě, ať už se ptáte partnera, nebo fanouška je důležité, aby si to celé sedlo a kluci předváděli kvalitní nátlakový hokej. Fanoušci budou určitě nároční, ale to zde byli vždy a v tomto směru to klukům nezávidím. Na druhou stranu a to bych se zase opakoval, zde máme fans, kteří umí zatopit pod kotlem a jsou velmi často pomyslným jazýčkem na vahách. Vedle toho se nesmí zapomenout ani na mladší a starší dorost, který hraje extraligu a v tomto směru nelze dosáhnout více. Takže pokud to shrnu jednou větou. Přeji všem hráčům, aby je hokej bavil a předváděli to nejlepší co v nich je. Fanouškům pak příjemnou podívanou plnou emocí a rodičům méně stresu...vždyť je to jenom hra.